Σύνδεση

Πεπόνι: Το αγαπημένο φρούτο που είναι πλούσιο σε βιταμίνες και φτωχό σε θερμίδες

Πεπόνι: Το αγαπημένο φρούτο που είναι πλούσιο σε βιταμίνες και φτωχό σε θερμίδες

Το πεπόνι αποτελεί ένα από τα πιο γευστικά και πιο δημοφιλή φρούτα του καλοκαιριού. Είναι ένα φρούτο με πολλές ευεργετικές ιδιότητες, θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες.

Τα πεπόνια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, γι’ αυτό και δεν έχουν πολλές θερμίδες (34 θερμίδες ανά 100 γρ.).

Όσο πιο πορτοκαλί είναι το εσωτερικό τους τόσο περισσότερη καροτίνη διαθέτουν.

Τα πεπόνια χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες: τα καλοκαιρινά, που περιλαμβάνουν εκείνα με τις γραμμώσεις στη φλούδα τους, και τα χειμωνιάτικα, που έχουν φλούδα λεία ή με λεπτές γραμμές σε χρώμα απαλό ή έντονο κίτρινο και λεπτή ανοιχτόχρωμη σάρκα.

Τα απίστευτα οφέλη του για την υγεία μας:

  • Το πεπόνι αποτελεί μια εξαιρετική πηγή εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών καθώς περιέχει βιταμίνη C σε υψηλά ποσοστά (41%/100 γρ.) και βιταμίνη Α (με τη μορφή των καροτενοειδών π.χ. β-καροτίνης) συμβάλλοντας έτσι στην προστασία του οργανισμού από διάφορους τύπους καρκίνου, καρδιακά νοσήματα και άλλα ακόμα προβλήματα που συνδέονται με την μεγάλη ηλικία, όπως ο καταρράκτης. Το πεπόνι περιέχει περισσότερο β-καροτένιο από ότι άλφα-καροτένιο.
  • Παράλληλα περιέχει κάλιο, συστατικό απαραίτητο για την ομαλή μυϊκή και καρδιακή λειτουργία και της αρτηριακής πίεσης, διαθέτοντας συνάμα διουρητική δράση.
  • Περιέχει βιταμίνη Β6 η οποία συμβάλλει στην σύνθεση των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου καθώς συντελεί στην καλύτερη πνευματική και ψυχολογική υγεία και φυλλικό οξύ, που έχουν σημαντικότατη συνεισφορά στην παραγωγή ενέργειας στον οργανισμό μας.
  • Περιέχει αδενοσίνη, ένα αντιπηκτικό χημικό, το ίδιο συστατικό που υπάρχει στα κρεμμύδια, το σκόρδο και τα μανιτάρια, μειώνοντας τις πιθανότητες καρδιακών προσβολών και εγκεφαλικών.
  • Εμπεριέχει επίσης φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο και ψευδάργυρο.
  • Οι σπόροι του πεπονιού περιέχουν ω-3 λιπαρά σε μορφή α-λινολενικού οξέως.
  • Έχει φυσικά σάκχαρα, αλλά όχι σε βαθμό επικινδυνότητας: δίδει περίπου 34 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, ως εκ τούτου μόνον η υπερκατανάλωση μπορεί να σας παχύνει.

 

Πώς να επιλέξετε το καλύτερο:                                                                           

Μυρίστε το άκρο του κοτσανιού του, το άρωμα του πεπονιού είναι η καλύτερη ένδειξη ωριμότητας, αν και το άρωμα θα έχει μειωθεί εάν το πεπόνι έχει μπει στο ψυγείο. Πρέπει να έχει ομοιόμορφο κίτρινο χρώμα και να είναι βαρύ για το μέγεθός του. Πιέστε το απαλά: δεν πρέπει να υπάρχουν μαλακά σημεία στη σάρκα του αλλά μην προτιμήσετε και όσα είναι πάρα πολύ σκληρά γιατί είναι ένδειξη ότι είναι άγουρα.

Βαθμολογήστε τη συνταγή

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

, , , , ,

No comments yet.

Αφήστε μια απάντηση